Construirea unui nou aeroport în România, mai exact în zona județului Giurgiu, reprezintă un moment semnificativ în dezvoltarea infrastructurii de aviație a României și a regiunii de sud-est a Uniunii Europene, este de părere candidatul Alianței pentru Unirea Românilor, Dorin Cândea la funcția de președinte al Consiliului Județean Giurgiu.
Dorin Cândea, candidatul AUR Giurgiu pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Giurgiu a vorbit despre edificarea unui aeroport în județul Giurgiu într-un recent interviu: „Ideea nu este nouă, iniţial, aceasta aparținându-i lui Nicolae Ceauşescu, care, în 1980, a dat dispoziţia de a se căuta o locaţie potrivită pentru construcţia unui nou aeroport internaţional, apropiat de Capitală. Fiind ocolită de ceaţă şi vânturi puternice, localitatea Adunaţii Copăceni a fost declarată câţiva ani mai târziu locaţia ideală pentru construcţia unui nou aeroport. Ideea a fost abandonată, dar reluată de Ceauşescu şase ani mai târziu. Nu a mai fost pusă în practică, dar a revenit în atenţia Guvernului Tăriceanu, 22 de ani mai târziu. Mai precis, în vara lui 2008, când Executivul a decis, prin hotărâre, efectuarea unui studiu de fezabilitate pentru construcţia unui aeroport în zona de sud a Bucureştiului, ca urmare a creşterii traficului.
Nefiind materializată nici atunci, ideea a fost din nou reluată, astfel încât în prezent, Aeroportul București-Sud, după cum a fost denumit, va fi în sfârșit construit, în urma unui parteneriat ce va reuni autorități locale și centrale cu atribuții în domeniu
Proiectul marchează un moment semnificativ în dezvoltarea infrastructurii de aviație a României și a regiunii de sud-est a Uniunii Europene. Totodată, va satisface și cerința imperativă a decongestionării traficului aerian din zona Capitalei, concentrat acum doar pe Aeroportul Otopeni. Proximitatea aeroportului față de Bulgaria adaugă o altă dimensiune semnificativă a strategiei sale. Având în vedere faptul că atât România, cât și Bulgaria, sunt deja membre ale spațiului Schengen aerian și maritim și că la momentul finalizării construcției aeroportului, cele două țări vor avea și frontierele terestre în Schengen, aerogara va deveni un nod strategic, o poartă de acces crucială pentru călătoriile și comerțul internațional, facilitând circulația neîntreruptă a mărfurilor și pasagerilor. Pentru toți locuitorii zonei de Sud, construirea acestui aeroport va contribui la creșterea nivelului și calității vieții, atragerea unor investitori puternici, care să creeze locuri de muncă. Județul Giurgiu merită pe deplin o astfel de dezvoltare”.
Material comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor – AUR Giurgiu, realizat de SC SYNKARA AURORA SRL, CMF: 21240330